11 Nisan 2012 Çarşamba

Ek Gıda Olayı

Şu an için ek gıdada çok rahatladık. Kızçeme hazırladığım şey çok lezzetsiz değilse yiyor ama başlangıcımız biraz zor oldu. Damla'nın isteklerine saygı göstererek ve sevdiği şeyleri vererek zorlu dönemi aşmayı başardık.
Doktorumuz 6 aylık olana kadar sadece anne sütü verilmesi taraftarıydı. Ancak 5.5 aylıkken Damla'm ateşlenip öksürünce kontrole götürdüğümüzde iki haftada sadece 50 gr aldığını gördük, böylelikle ek gıda serüvenimiz biraz erken başladı.
İlk sebzeden başlamamızı tavsiye etti dr. Ancak hastalığının da etkisiyle kızım ilk başlarda sebze yemeyi reddetti. Ben de meyve denedim ama cam rendede rendelenen meyve pütürlü olduğundan onu da sevmedi. Ben de kavanoz meyvesi verdim, severek yedi. En azından birşeyleri yiyor diye tabi çok sevindim. Sonrasında tekrar sebze verdim ama inatla benim hazırladığım sebzeleri yemiyordu ben de yine kavanoz havuc puresi verdim. Az da olsa yemeye başlamıştı, demek ki kızım hem biraz tatlı hem de pütürsüz yemek istiyordu. İlk kızımın yediği ve benim hazırladığım sebze balkabağıdır. Balkabağını haşlayıp tel süzgeçten geçirdim, sonrasında 1 çay kaşığı irmik katip 5 dk daha pişirdim. İçine devam sütü ve pekmez kattım. Bayılarak yedi :) Zamanla önce devam sütünü, sonra da pekmezi sebzeden çıkardım. Artık kızım sebzeyi yiyordu. Her türlü sebzeyi haşlayıp, içine irmik/pirinç/bulgur kattım. Piştikten sonra 1 çay kaşığı zeytinyağı ekleyip yedirdim.
7 aylık olduğumuzda menümüze kahvaltı ve et eklendi. Hem öğlen hem de akşam sebzelerine kuzu eti ya da kuzu kıyması eklemeye başladım. Arada kendi yemeklerimizden de tattırmaya başladım. Damağı ile çiğnediğini farkettiğimde yemeklerini daha pütürlü olarak vermeye başladım.
8 aylık olduğumuzda küçük kuzu artık sebze haşlaması yemek istemiyordu. Daha lezzetli şeyleri yemek ister oldu. Ben de küçük gurmeme kıymalı tarhana, ızgara köfte ve kabak dolması hazırlamaya başladım.
Senin o kaşığı gördüğünde açtığın ağzını yerim ben...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder