24 Mart 2010 Çarşamba

Tuzlu Kek ve Elmalı Çikotoplar



Benim için yeni iki tarifle karşınızdayım. Tuzlu kek uzun süredir denemek istiyordum. Otlu çöreği sevdiğimden bunu da seveceğimi düşünmüştüm. Gerçekten hem lezzetli hem de sağlıklı bir kek oldu. Kalvaltı için de çay saati için de yapılabilir. Ben keki muffin kalıbımda pişirdim. Böyle daha şirin olduklarını düşünüyorum. İşte tuzlu kek tarifi:

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı zeytinyağı
1/2 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı süt
1 + 1/2 tatlı kaşığı tuz
2 + 1/2 su bardağı un
1 paket kabartma tuzu
150 gram ezilmiş beyaz peynir
100 gram rendelenmiş kaşar peyniri
15-20 adet dilimlenmiş siyah zeytin
2 yemek kaşığı zeyitnyağı
yarım demet ince doğranmış maydanoz ve dereotu
susam, tane karabiber, kırmızı biber

Yapılışı:
Yumurta ve zeytinyağı çırpıldıktan sonra sırası ile, yoğurt ve süt eklenir. Karışım çırpılmaya devam edilir. Sonrasında, elenerek tuz, kabartma tozu ve un katilarak karıştırılır. Ayrı bir kapta peynir çeşitleri, zeytin ve kıyılmış otlar zeytinyağı ile beraber karıştırılır. Hazirlanan iç harç hamura eklenir, karıştırılarak hamura yedirilir. Hazırlanan hamur kalıba dökülür. Üzerine susam varsa çörek otu serpiştirilir. Ben hem lezzetini artırsın hem de güzel görünmesi için kekin üzerine çok az kırmızı biber ve taze çekilmş karabiber ekledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder